جزوه نویس تنها

ساخت وبلاگ

نظام رتبه بندی «کیو اس» هر ساله فهرست بهترین دانشگاه های دنیا را مشخص می کند و امسال قوی ترین نظام های آموزش عالی دنیا را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این رتبه بندی ۵۰ کشور دنیا دارای بالاترین نظام های آموزش عالی در چهار شاخص قدرت سیستم، میزان دسترسی، رهبری و حاکمیت دانشگاه ها و زمینه های اقتصادی معرفی کرده است.

رتبه      نام نمره از ۱۰۰
۱ایالات متحده آمریکا۱۰۰
۲بریتانیا۹۸.۵
۳آلمان۹۴
۴استرالیا  ۹۲.۶
۵کانادا۹۰.۲
۶فرانسه ۸۹
۷هلند۸۴.۸
۸چین۸۳.۵
۹کره جنوبی۸۰.۱
۱۰ژاپن۷۸.۵
۱۱اسپانیا۷۵.۳
۱۲سوئیس۷۴.۵
۱۳ایتالیا ۷۳.۴
۱۴سوئد۷۳.۱
۱۵بلژیک۷۱.۶
۱۶نیوزلند۷۰.۲
۱۷تایوان۶۸.۱
۱۸آرژانتین۶۷.۶
۱۹فنلاند۶۶.۹
۲۰هنگ کنگ۶۶.۷
۲۱سنگاپور۶۲.۳
۲۲برزیل۶۲.۲
۲۳دانمارک۶۲.۱
۲۴هند ۶۰.۹
۲۵ایرلند۶۰.۹
۲۶روسیه۵۹.۸
۲۷مالزی  ۵۲.۹
۲۸
۲۹اتریش۴۹.۱
۳۰آفریقا جنوبی۴۷.۱
۳۱شیلی۴۶.۷
۳۲نروژ۴۶.۶
۳۳مکزیک ۴۶.۲
۳۴کلمبیا۴۰.۹
۳۵پرتغال۴۰.۳
۳۶عربستان۳۶.۵
۳۷تایلند۳۳.۳
۳۸چک۳۱.۸
۳۹ترکیه۲۶.۱
۴۰قزاقستان۲۵.۱
۴۱یونان۲۴.۶
۴۲اندونزی۲۱.۷
۴۳لهستان۲۰
۴۴لبنان۱۹.۸
۴۵اوکراین۱۶.۶
۴۶فیلیپین۱۶.۴
۴۷مصر۱۵.۵
۴۸امارات متحده عربی۱۰.۹
۴۹استونی ۱۰.۵
۵۰پاکستان۹.۲

در این رتبه بندی از ۴ معیار قدرت نظام آموزشی، دسترسی، رهبری و حاکمیت دانشگاه ها و زمینه های اقتصادی استفاده کرده است.

قدرت سیستم؛ اولین معیار این رتبه بندی براساس قدرت نظام آموزشی است. هر کشور بر اساس تعداد دانشگاه هایی که در فهرست های سالانه «کیو اس» در رتبه ۷۰۰ یا بالاتر رتبه دارند، نمره می گیرند. هدف این است که جایگاه هر کشور در رتبه بندی جهانی نشان داده شود.

میزان دسترسی؛ دومین معیار این رتبه بندی دسترسی بین المللی است. در واقع تلاش و توانایی دانشگاه های یک کشور برای رسیدن به سطح اول آموزش عالی جهانی، مهم است.

این معیار درباره دانشگاه های دارای رتبه در ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و بر اساس یک شاخص جمعیتی محاسبه شده است. در این معیار تعداد کل دانشجویان تمام وقت در دانشگاه ها در یک چهارم جمیعت محاسبه شده اند.

رهبری و حاکمیت دانشگاه ها؛ این معیار کیفیت دانشگاه و رتبه دانشگاه را در معیار «کیو اس» در نظر می گیرد و در آن سرمایه گذاری ملی که هر کشور برای دانشگاه های حاضر در رتبه بندی جهانی «کیو اس» انجام می دهد از اهمیت برخوردار است و به عنوان یک شاخص محاسبه می شود.

زمینه های اقتصادی؛ در این رتبه بندی میزان سرمایه گذاری هر کشور در آموزش عالی آن بررسی شده است. سرانه تولید ناخالص داخلی در آموزش نیز در این معیار محاسبه شده است. دانشگاه های حاضر در رتبه بندی بر حسب قرار گرفتن در دسته ۱۰۰ تای اول تا ۱۰۰ تای چهارم امتیازات متفاوتی دریافت می کنند.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 144 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:37

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 155 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:37

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 165 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:37

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم ضمن بیان اینکه از سوی نیروی انتظامی با خوابگاه های غیردولتی بدون مجوز برخورد قانونی می شود گفت: از کل خوابگاه‌های غیردولتی، 232 خوابگاه مجوز دریافت کردند.

ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی خوابگاه های غیردولتی از ساماندهی لازم برخوردار نیستند و نظارت درستی بر آن ها نمی شود.

وی گفت: در برخی موارد شاهد بودیم خوابگاه هایی به نام خوابگاه های دانشجویی بوده و افراد غیر دانشجو در آنجا سکونت داشتند، در این موارد چندین بار به صاحبان خوابگاه تذکر داده شده است.

یزدان مهر به ابلاغ دستورالعمل تاسیس و مدیریت خوابگاه های غیردولتی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در استان ها شورای نظارت و ارزیابی بر خوابگاه های غیر دولتی با حضور نماینده صندوق رفاه شکل گرفته است و تنها به صاحبان خوابگاه غیردولتی که مجوز لازم را از وزارت علوم دریافت کرده اند، مجوز داده می شود. 

وی درباره تعداد خوابگاه های دانشجویی پلمپ شده گفت: حدود 325 خوابگاه غیردولتی در کشور وجود دارد که با تشکیل شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی در استان ها تا امروز 232 خوابگاه مجوز گرفته اند.

یزدان مهر افزود: سایر خوابگاه های غیردولتی نیز در حال دریافت مجوز هستند که لازم است تا تاریخ مصوب شورای نظارت مجوز بگیرند، در غیر اینصورت آن خوابگاه ها غیرمجاز هستند و دانشجویی در آن ها ساکن نمی شوند. 

وی یادآور شد: لیست خوابگاه های غیر دولتی بدون مجوز به نیروی انتظامی اعلام می شود و  برخورد قانونی با آن ها صورت می گیرد. 

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 150 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:10

بازدید : 20 بار


مدیر کل سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور گفت:با توجه به تقویم آموزشی دانشگاه، زمان امتحانات به دلیل همزمان شدن با ماه مبارک رمضان هیچ تغییری نمی‌کند.

مجید ابراهیمی مدیر کل آزمون و سنجش دانشگاه پیام نور در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تبلیغات نادرست بعضی از موسسات مبنی بر وابستگی به این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه با هیچ موسسه‌ای برای برگزاری دوره‌های فراگیر قراردادی ندارد.

وی ادامه داد: پذیرش همه شرکت کنندگان در آزمون منوط به قبولی در آزمون سراسری بوده و داوطلبان فریب تبلیغات وسوسه انگیز مراکز غیرمعتبر را نخورند. 

مدیر کل آزمون و سنجش دانشگاه پیام نور با بیان اینکه زمان امتحانات نیمسال دوم تحصیلی به دلیل مقارن بودن با ایام ماه مبارک رمضان هیچ تغیری نمی‌کند، افزود: تقویم آموزشی و زمان برگزاری امتحانات هر سال تحصیلی تابستان سال قبل در دفتر معاونت آموزشی بررسی سپس اعلام می شود که تا این لحظه هیچ گونه تغییری نداشته است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 به این مطلب امتیاز دهید
  • برای دانلود، به روی عبارت "دانلود فایل" کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • اگر نرم افزار مدیریت دانلود ندارید، پیشنهاد می شود برای دانلود فایل ها حتماً از یک نرم افزار مدیریت دانلود و مخصوصاً IDM استفاده کنید.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.konkur.in می باشد. تمامی حروف را میبایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.
  • برای راهنمایی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

تذکر مهم : هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکور ، شرعاً حرام بوده و سایت کنکور هیچگونه رضایتی در این مورد ندارد. تنها راه استفاده از مطالب سایت کنکور نشر به صورت رایگان،بدون تغییر در محتوای فایل و با ذکر منبع لینکدار می باشد

انجام پایان نامه 
مارکت کنکور 
ارسال شده در تاریخ 30 اردیبهشت 1395 - توسط :

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:10

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تحولات عظیم این دانشگاه گفت: بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دکترای دانشگاه شریف مشغول بکار بوده و عضو هیئت علمی نیز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم پنجاهمین سالگرد این دانشگاه که عصر امروز در محل این دانشگاه برگزار شد عنوان کرد: دانشگاه شریف در سال ۴۵ توسط مرحوم مجتهدی که فردی منضبط و مدیری لایق بود تاسیس شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه برای تربیت متخصصانی از همان سال آغاز بکار کرد، گفت: دکتر امین بعد از دکتر مجتهدی مسئولیت دانشگاه شریف را بر عهده گرفت و تحولاتی همچون تدوین آئین نامه برای ارتقاء اساتید را بوجود آورد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه اکنون این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده است، تصریح کرد: از این تعداد، ۹ دانشکده مهندسی و ۴ دانشکده علوم پایه هستند.

وی با بیان اینکه در دهه ۶۰ دانشکده دکترای دانشگاه شریف ایجاد شد، ادامه داد: اکنون ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنها در حال تحصیل تحصیلات تکمیلی هستند.

فتوحی گفت: در طی نیم قرن فعالیت، این دانشگاه 48 هزار فارغ التحصیل تحویل کشور داده و نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: این دانشگاه تاکنون ۲۸ هزار فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی، ۱۸ هزار فارغ التحصیل در مقطع ارشد و ۱۴۰۰ فارغ التحصیل در مقطع دکترا تحویل کشور داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد برترین های کشور دانشگاه شریف را انتخاب می کنند، گفت: بیش از ۹۰ درصد دارندگان مدال طلای المپیادهای مختلف در دانشگاه شریف هستند همچنین بیش از ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقطع دکترا مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه اکنون عضو هیئت علمی هستند و این نشان دهنده این است که دانشگاه صنعتی شریف منشاء تحولات اساسی در آموزش عالی بوده است.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:10

بازدید : 92 بار


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ادامه تحصیل دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی تا دو سال دیگر خبر داد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مهدی نویدادهم اظهارکرد: دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی سال تحصیلی آینده نیز مانند سایر دانش آموزان در مدرسه حضور می یابند و به تحصیل خود ادامه خواهند داد و تا زمانی که نظام جدید آموزشی به طور کامل اجرا نشود دوره پیش دانشگاهی حذف نخواهد شد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ وی افزود: دانش آموزان قبولی پایه نهم در ورود به دوره دوم متوسطه برابر آیین نامه هدایت تحصیلی از پایه دهم در شاخه نظری در چهار رشته ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و علوم و معارف اسلامی و در شاخه های فنی حرفه ای و کار دانش تحصیل خواهند کرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 به این مطلب امتیاز دهید
  • برای دانلود، به روی عبارت "دانلود فایل" کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • اگر نرم افزار مدیریت دانلود ندارید، پیشنهاد می شود برای دانلود فایل ها حتماً از یک نرم افزار مدیریت دانلود و مخصوصاً IDM استفاده کنید.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.konkur.in می باشد. تمامی حروف را میبایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.
  • برای راهنمایی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

تذکر مهم : هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکور ، شرعاً حرام بوده و سایت کنکور هیچگونه رضایتی در این مورد ندارد. تنها راه استفاده از مطالب سایت کنکور نشر به صورت رایگان،بدون تغییر در محتوای فایل و با ذکر منبع لینکدار می باشد

انجام پایان نامه 
مارکت کنکور 
ارسال شده در تاریخ 29 اردیبهشت 1395 - توسط :

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:28

بازدید : 827 بار


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: سوالات امتحانات نهایی براساس اهداف دروس طراحی می‌شوند و دانش‌آموزان برای آن که بتوانند سوالات را به خوبی پاسخ دهند باید کتاب درسی را کاملاً مطالعه کنند.

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش « دانش‌آموزان نسبت به دشواری سوالات امتحانات نهایی درس شیمی معترض هستند، علت دشواری سوالات چیست و امکان اصلاح نمرات وجود دارد؟» اظهارداشت:‌ برای طراحی سوالات امتحانات نهایی استانداردهایی وجود دارد و سوالات براساس اهداف دروس طراحی می‌شود.

وی افزود:‌همواره تعدادی از دانش‌آموزان نسبت به سوالات امتحانات معترض هستند که البته تعداد آن‌ها محدود است. سوالات امتحانات نهایی توسط طراحان مجرب طراحی می‌شود و پس از آن یک بار دیگر توسط تیم بازبینی مورد بازبینی قرار می‌گیرد. ضریب سختی سوالات متناسب با دانش‌آموزان کل کشور اعمال می‌شود به گونه‌ای که یک دانش‌آموز در تهران و یک دانش‌آموز در زاهدان بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

عمادی گفت: دانش‌آموزان برای آنکه بتوانند به سوالات امتحانات نهایی به خوبی پاسخ دهند باید کتاب درسی را کاملاً مطالعه کنند اما برخی دانش‌آموزان به جای کتاب درسی، جزوات مختلف را مطالعه می‌کنند و به همین دلیل در جلسه امتحان نمی‌توانند سوالات را به خوبی پاسخ دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ هر سال سؤالات امتحانات نهایی را تحلیل می‌کنیم و از نظر ما سوالاتی دشوار هستند که 50 درصد دانش‌آموزان توانایی پاسخ به آن را نداشته باشند اما هیچ امتحانی را نداشتیم که 50 درصد دانش‌آموزان توانایی پاسخ به آن را نداشته باشند و روند به گونه‌‌ای است که بیش از 50 درصد و گاه تا حدود 60 درصد آنها به سوالات پاسخ می‌‌دهند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 به این مطلب امتیاز دهید
  • برای دانلود، به روی عبارت "دانلود فایل" کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • اگر نرم افزار مدیریت دانلود ندارید، پیشنهاد می شود برای دانلود فایل ها حتماً از یک نرم افزار مدیریت دانلود و مخصوصاً IDM استفاده کنید.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.konkur.in می باشد. تمامی حروف را میبایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.
  • برای راهنمایی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

تذکر مهم : هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکور ، شرعاً حرام بوده و سایت کنکور هیچگونه رضایتی در این مورد ندارد. تنها راه استفاده از مطالب سایت کنکور نشر به صورت رایگان،بدون تغییر در محتوای فایل و با ذکر منبع لینکدار می باشد

انجام پایان نامه 
مارکت کنکور 
ارسال شده در تاریخ 29 اردیبهشت 1395 - توسط :

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:28

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:28

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: فردی که به خوابگاه این دانشگاه با تفنگ بادی شلیک کرده بود شناسایی شده است.

علی اکبر مومنی ملک شاه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دو روز گذشته فردی ناشناس با تفنگ بادی به یکی از خوابگاه های پسرانه این دانشگاه شلیک کرده بود که پیگیری پلیس این فرد شناسایی شده است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده گویا پیرمردی که از نظر روانی دچار مشکل است به سمت خوابگاه پسرانه این دانشگاه اقدام به شلیک گلوله با تفنگ بادی کرده است.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: این فرد چند ماه گذشته و روز بعد از برگزاری انتخابات مجلس نیز اقدام به تیراندازی به سمت این خوابگاه کرده بود که در آن زمان نیز وی شناسایی و توسط پلیس دستگیر شد.

مومنی ملک شاه تاکید کرد: باتوجه به شلیک مجدد این پیرمرد به خوابگاه این دانشگاه، موضوع، مجددا از سوی پلیس درحال پیگیری است و احتمالا تاکنون وی دستگیر شده است.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:44

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از ۸۲ هزار نفر در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی ثبت نام کردند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مهلت ثبت نام در این دوره ها ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه پایان می یابد.

وی افزود: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۸۵ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام ساعت ۲۴ چهارشنبه به پایان می‌رسد به کلیه‌ متقاضیان توصیه می‌شود در مهلت باقیمانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: ظرفیت پذیرش در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی ۲۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر است که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۳۸۲ ظرفیت مربوط به ۱۱ کد رشته محل‌های با آزمون و ۱۰۲ هزار و ۲۹ ظرفیت به ۳۱ کد رشته محل‌های بر اساس سوابق تحصیلی است.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:44

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۵ ثابت ماند و کاهشی نسبت به سال گذشته نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدحسین پورکاظمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش ظرفیت در کلیه آزمونهای پزشکی در چند سال اخیر، در آزمون ارشد پزشکی سال جاری به سمت تثبیت ظرفیت رفته ایم و در مجموع می توان گفت نسبت به سال گذشته با کاهش ظرفیت مواجه نبوده ایم.

وی یادآور شد: آزمون کارشناسی ارشد پزشکی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه جاری با موفقیت در ۳۰ استان کشور برگزار و داوطلبان در ۷۷ رشته و ۵۶ مجموع رشته گروه پزشکی به رقابت پرداختند. به دانشجویان اجازه شرکت همزمان در دو رشته در این آزمون داده شده بود.

پورکاظمی افزود: از تعداد ۷۲ هزار و ۳۸۹ نفر که در این آزمون ثبت نام کرده بودند سهم بانوان ۷۳ درصد و سهم آقایان ۲۷ درصد داوطلبان بود.

وی گفت: کلید ابتدایی آزمون را در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می دهیم تا اگر متقاضیان و شرکت کنندگان در آزمون نسبت به سئوالات در آن اعتراض داشتند بتوانند با ورود به سایت سنجش آموزش پزشکی آن سئوال را وارد کرده و پیگیری کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه سئوالات اعتراضی به منظور بررسی به سمع و نظر اساتید محترم می رسد از اعلام کلید نهایی آزمون در ۲۲ خرداد ماه بر روی سایت سازمان خبر داد و خاطر نشان کرد: زمان انتخاب رشته محل و صدور کارنامه مرحله اول علمی این آزمون نیمه اول تیرماه خواهد بود.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:44

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:36

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:36

در دوران امتحانات چه کنیم ؟

پیک سنجش

اواخر اردیبهشت ماه مساوی است با امتحانات پایان سال تحصیلی جاری. عده‌ای از داوطلبان تصور می‌کنند که این امتحانات، ترمزی برای برنامه مطالعاتی آنهاست، و در این دوران مجبورند که به جای تست زنی، به مطالعه برای یک آزمون تشریحی بپردازند. آنها می­گویند: «ما الان باید تست بزنیم؛ زیرا امتحانات پایان سال تحصیلی، فقط وقت ما را تلف می‌کند.»

زمانی این نگرانی برای گروهی از دانش آموزان بیشتر می شود که آنها به این موضوع هم توجه می کنند که داوطلبان پشت کنکوری، بدون داشتن چنین مساله‌ای با خیال راحت و آرامش بیشتر، فقط در حال مطالعه برای کنکور هستند و لازم نیست که برنامه خود را میان مطالعه دروس امتحانی و کنکور تقسیم کنند یا برای مطالعه، به این صورت سر در گم شوند.

باید به این دوستان گفت که در چند سال اخیر، سؤال‌های آزمون سراسری هر چه بیشتر فرا دانشی شده است و نمی‌توان با روش های عجیب تستی یا ردّ گزینه، از پس این آزمون برآمد؛ بلکه برای موفقیت باید دانشی عمیق داشت؛ چیزی که شما به یاری آزمون تشریحی بهتر به آن خواهید رسید؛ پس نگران از دست دادن زمان نباشید و امتحانات خود را با دقت و عمیق بخوانید.

در واقع امتحانات پایان ترم، فرصتی است تا دانش آموزان روی مطالب نیمسال دوم تسلط بیشتری پیدا کنند.یک داوطلب کنکور در ایام امتحانات با تلاش بسیار می‌تواند گام‌هایی مؤثر، برای موفقیت در کنکور نیز بردارد؛ زیرا انگیزه دانش آموز در این ایام، بیشتر است؛ پس بیشتر تلاش می‌کند.

همچنین در دوره امتحانات، خود برنامه امتحانی، یک برنامه متمرکز آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد؛ پس دانش‌آموزان به صورت متمرکز تر درس می خوانند؛ از طرف دیگر، عادت افزایش ساعت مطالعه و زیاد درس خواندن نیز از حسن های این دوره است. این بهترین فرصت است که دانش‌آموزان، ساعت مطالعه بالای خود را افزایش دهند و پس از امتحانات نیز آن را حذف نکنند.

غزاله تفاق، رتبۀ 5 کشوری گروه آزمایشی علوم تجربی سال 91، در این زمینه می گوید: «داوطلبان، هـر کدام از درس های دوم و سـوم را یک بار در زمان خودشان و دو سـه بار هم در دوران سال چهارم مطالعه کرده و آزمون داده اند، اما درس‌های سال چهارم را یک بار می­خوانیم؛ در این میان، امتحانات پایان سال، زمان مناسبی است که بتوانیم درس‌های سال چهارم را یک بار به صورت کامل بخوانیم و دوره کنیم.‌»

دقت کنید که امسال برای داوطلبان کنکور، امتحانات نهایی سال چهارم اهمیتی ویژه دارد؛ زیرا نمره کتبی چهار درسی که نهایی برگزار می‌شود، در آزمون سراسری تاثیر مثبت دارد. این مساله، بویژه برای داوطلبانی که در دروس مورد نظر در امتحانات نهایی سال سوم متوسطه نمرۀ خوبی کسب نکرده‌اند‌، اهمیت بیشتری دارد؛ چون اکنون زمان مناسبی است که با کسب نمرۀ 20 تا حدودی وضعیت خود را بهبود بخشند.

تست زنی در این دوران
بدون شک، برای موفقیت در آزمون سراسری ، شما باید سرعت و دقت لازم را برای یک آزمون تستی مثل کنکور داشته باشید و در ایام امتحانات، پس از مطالعه درس مربوط، زمانی را به پاسخگویی تست‌های همان درس اختصاص بدهید؛ بخصوص به تست‌های مرتبط با ترم دوم سال چهارم که شما به احتمال زیاد، برای آنها کمتر وقت تست زدن داشته‌اید، باید اشاره کرد؛ چرا که تست‌زنی در مباحث امتحان تشریحی، به شما کمک می‌کند تا از مطالعۀ مجدد آن مباحث تا حد زیادی بی نیاز شوید.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:36

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: درحال تدوین دستورالعمل ساماندهی فرآیند رساله های دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد هستیم که به زودی به واحدها ابلاغ خواهد شد.

ابراهیم واشقانی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این دستورالعمل برای بررسی به معاونت آموزشی دانشگاه ارائه شده و پیش بینی می شود تا پایان تابستان برای اجرا به تمامی واحدهای این دانشگاه ابلاغ شود.

وی افزود: در این دستورالعمل کمیته های راهبری برای رساله های دانشجویان دوره دکتری راه اندازی می شود تا روند فعالیت دانشجویان برای رساله ها مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: نظارت بر پایان نامه ها و رساله های دانشجویان این دانشگاه از برنامه های اصلی ما است بنابراین با تدوین این دستورالعمل زمینه ای فراهم می شود تا از ابتدای تصویب رساله تا زمان دفاع روند فعالیت دانشجویان به صورت مستمر رصد شود.

ابراهیم واشقانی فراهانی خاطرنشان کرد: با تدوین و اجرای این دستورالعمل از موضوع تقلب های علمی در روند رساله های دانشجویی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در مجموع این دستورالعمل به دنبال ساماندهی فرآیند انجام رساله های دانشجویان دکتری این دانشگاه انجام می شود.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:56

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از فراهم شدن امکان ارزشیابی برای مدارک دانش آموختگان دانشگاه های غیر معتبر در رشته های علوم پزشکی خبر داد و گفت: سه راه پیش پای این گروه قرار گرفت.

دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا به حال برای افرادی که از دانشگاه هایی در خارج از کشور فارغ التحصیل می شدند و آن دانشگاه ها در فهرست غیرمعتبرهای وزارت بهداشت قرار داشت هیچ کاری انجام نمی دادیم و به هیچ وجه مدارک آنها ارزشیابی نمی شد و به آنها اعلام می کردیم از نظر ما، شما دیپلم هستید.

وی افزود: البته ما دانشگاه های خارجی که در رتبه بندی های معتبر شانگهای، کیو اس و تایمز تا رتبه های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ قرار دارند را مورد ارزشیابی قرار می دهیم. اما در مورد سایر دانشگاه ها مدارک دانش آموختگان را ارزشیابی نمی کردیم.

اکبری خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر ارزشیابی وزارت بهداشت تصمیم گرفته شد که راهی برای قرار گرفتن مدارک این افراد در پروسه ارزشیابی وزارت بهداشت باز شود. وزارت بهداشت سه راه برای این افراد فراهم کرده است که در صورت موفقیت در یکی از آنها، مدارک آنها در پروسه ارزشیابی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: البته باید این نکته مورد تاکید قرار بگیرد که موفقیت در یکی از این سه مسیر به منزله تایید مدرک فرد نیست بلکه تنها در پروسه ارزشیابی مدرک قرار می گیرد و می تواند در آزمون ملی که برای ارزشیابی دانش آموختگان خارج برگزار می شود، شرکت کند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از این سه راه شرکت در آزمون های بین المللی و شناخته شده است. در صورتی که فرد در یکی از این آزمون های بین المللی شرکت کند و نمره قبولی کسب کند برای ما قابل قبول خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسیر دیگر این است که فرد در یک مقطع بالاتر از یک دانشگاه معتبر در فهرست وزارت بهداشت پذیرش بگیرد. مهم نیست این دانشگاه در همان کشور باشد یا کشور دیگر، بلکه برای ما اعتبار دانشگاه اهمیت دارد. به این ترتیب فرد می تواند وارد پروسه ارزشیابی شود.

اکبری یادآور شد: راه دیگری که برای ارزشیابی مدرک در برابر این دسته از افراد که از دانشگاه های غیر معتبر فارغ التحصیل شده اند، قرار داده ایم این است که از کشور دیگری که دانشگاه معتبر دارد اجازه کار بگیرند. اجازه کار به منزله تایید مدارک فرد در آن کشور است و یعنی توان آن فرد تایید شده است. در این صورت ما اجازه می دهیم مدرک فرد بررسی شود.

وی تاکید کرد: در این صورت و پس از موفقیت در یکی از این سه مسیر فرد می تواند در آزمون ملی شرکت کند.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:56

روز شنبه طاقت دانشجویان دانشگاه فنی سهند تبریز طاق شد. آنها که مدت‌ها بود از وضعیت سلف‌سرویس دانشگاه و کیفیت پایین غذا ناراضی بودند، سینی‌های غذایشان را از جلوی در سلف‌سرویس دانشگاه تا دفتر معاونت دانشجویی چیدند و لب به غذا نزدند.

در بیانیه این دانشجویان آمده بود: «زمانی که دانشگاه دانشجویی را می‌پذیرد، موظف است امکانات رفاهی، آموزشی و… را برای وی فراهم کند؛ بی‌هیچ عذر و بهانه‌ای. غذای باکیفیت حق دانشجوست، امکانات رفاهی مناسب، حق دانشجوست، تحصیل رایگان حق دانشجوست و… ما دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز، پس از مدت‌ها سکوت و تحمل وضع موجود، دیگر صبرمان به سرآمده است و اعتراض خود نسبت به وضعیت به‌شدت اسف‌بار تغذیه در دانشگاهمان را با تحصن و اعتصاب غذا نشان می‌دهیم».

محمدعلی جعفری، عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه سهند تبریز، درباره دلایل اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه سهند تبریز می‌گوید: «اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه، روز شنبه در ساعت ١٢ آغاز شد. حالا این اعتصاب به پایان رسید، اما تقاضا و مطالبات دانشجویی ادامه دارد. دانشجویان غذای سلف را از جلوی در ورودی سلف تا جلوی دفتر معاونت دانشجویی چیدند».

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه دانشجویان به کیفیت غذا اعتراض داشتند، افزود: «کیفیت غذا خیلی پایین بود و با پیگیری شورای صنفی هم به جایی نرسیده بود. به خاطر همین تحمل بچه‌ها تمام شد و تحصن کردند. این اعتصاب خودجوش بود و دانشجوها خودشان شروع کردند؛ اعضای شورای صنفی دانشجویی آمدند تا حرکت را مدیریت کنند، در این اعتصاب غذا دانشجویان با شعار، خواستار حضور مسئولان دانشگاهی شده بودند اما آنها در اعتصاب حضور پیدا نکردند. همین شد که اعضای شورای صنفی بعد از دیدار با مسئولان با آنها جلسه اضطراری تشکیل دادند. در این جلسه اعضای شورای صنفی دانشجویان و همچنین دو نفر از دانشجویان حضور داشتند و خواسته‌هایی را که در بیانیه آمده بود در حضور مسئولان دانشگاه بیان کرده و روی آن نیز پافشاری کردیم. در این جلسه نتایجی به دست آمد و صورت‌جلسه‌ای تهیه شد و همه امضا کردند».

جعفری درباره مطالبات مطرح‌شده نیز افزود: «ما پنج بند داشتیم که عبارت بود از بهبود کیفیت غذا، استخدام مشاور تغذیه که روی غذاهای سلف نظارت کند؛ بحث سوم گذاشتن وعده میوه و دسر در کنار غذا بود و همچنین درخواست تشکیل سلف آزاد کرده بودیم. از طرفی خواستیم که جریمه ژتون فراموشی که ۵٠٠ تومان است از بین برود. چون در دانشگاه ما اگر دانشجویی کارت غذایش را فراموش کند ۵٠٠ تومان جریمه خواهد شد. حالا تقریبا با مسئولان دانشگاه به نتیجه رسیدیم. مسئولان به ما قول دادند تا نیمه اول خردادماه یک ناظر تغذیه در دانشگاه استخدام شود و هر مشکلی که ناظر تغذیه از آشپزخانه ببیند آنها باید اجرائی کنند. همچنین یک وعده به میوه شام و دسرهای ناهار اضافه شد. در آخر هم درباره جریمه ژتون به ما گفتند این مسئله را بررسی می‌کنند و به ما خبر می‌دهند».

همچنین از هفته گذشته یک تحصن مشابه و البته کاملا خودجوش در دانشگاه زنجان نیز اتفاق افتاد و عکس‌های خوابیدن دانشجویان در سلف دانشگاه زنجان در صفحات مجازی منتشر شد. دانشجویان دانشگاه زنجان می‌گویند مطالبات آنها کاملا دانشجویی است.

آرش یکی از دانشجویان متحصن در سلف دانشگاه زنجان است و درباره این تحصن می‌گوید: «قضیه ما کاملا صنفی است. اتفاقی در سلف دانشگاه افتاد و بهانه‌ای شد برای صحبت‌کردن درباره مشکلات متعددی که در سلف ما وجود دارد. این مشکلات مربوط به رزرو اتوماسیون غذا بود و دانشجویان کاملا دانشجویی و صنفی تحصن کردند. قصه از این قرار بود که یکی از دانشجویان که برای غذاگرفتن به سلف مراجعه می‌کند، به خاطر تأخیر سه، چهاردقیقه‌ای به او غذا نمی‌دهند. و همین‌طور قیمت بالای غذای روزخرید یکی از شکایات دیگر ما بود. قیمت غذای روزخرید تقریبا دوبرابر غذای عادی است. ما داخل سلف قدیم دانشگاه زنجان که به آن سلف کوهستان می‌گویند ماندیم».

این دانشجو در ادامه می‌افزاید: «مطالبات ما هفت مورد است و در بیانیه‌های ما ذکر شده است. در این روزها برخوردهای امنیتی با بعضی دانشجویان خانم از طرف حراست انجام شده.. مورد داشتیم که حراست به خانواده دانشجوی خانم فعال در تحصن تماس گرفته و اتهامات سنگینی به جمع دانشجویی ساده و متحصن زده؛ اتهاماتی که خیلی سنگین است و مطمئنا اگر در دادگاه صالحه مطرح شود، بار حقوقی به همراه دارد. متأسفانه جو مسمومی هم از درون دانشگاه ایجاد کردند که می‌خواهیم با آنها مقابله کنیم». آرش می‌گوید در دو روز گذشته با معاون دانشجویی هم دیدار داشته‌‌اند، وی می‌گوید: «در صحبت با معاونت دانشجویی توافقاتی هم صورت گرفته اما از هفت مورد سر دو مورد خاص با ما کنار نیامدند. حالا بحث، فنی‌تر شده و باید ببینیم چه باید بکنیم. چیزهایی که معاون دانشجویی به ما می‌گوید شدنی نیست، در بررسی‌های ما شدنی به نظر می‌رسد…».

دکتر نجفیان، معاون دانشجویی دانشگاه زنجان درباره دلیل تماس حراست دانشگاه با خانواده دانشجویان دختر می‌گوید: «بحث ما تحصن خانم‌ها نبوده، این دانشجویان بعد از غروب آفتاب در کنار هم بودند و حراست اعلام کرد دخترخانم‌ها و آقاپسرها شب یک‌جا نباید بمانند؛ ما از آنها خواستیم که شب به خوابگاه برگردند تا رعایت شئونات بشود. در این ماجرا دو نفر از خانم‌ها از قبول این ماجرا سر باز زدند و ما برای اینکه آنها را مجاب کنیم در فضای مردانه نمانند با خانواده‌هایشان تماس گرفتیم».

جعفری در پاسخ به این سؤال که برای حل‌کردن این مسئله چه تدبیری اندیشیده شده نیز گفت: «شورای صنفی از این تحصن کاملا جداست و با این تحصن مخالف است. شورای صنفی می‌گوید کدام یک از این مطالبات را پیش از تحصن به مسئولان دانشگاهی اعلام کرده‌اید و آنها قبول نکردند؟ آدم شروع هر کاری را با تحصن انجام نمی‌دهد. هیچ کدام از دانشجویان به بنده یا مدیر امور دانشجویی مراجعه نکردند تا خواسته‌شان را اعلام کنند و ما بی‌اعتنایی کنیم. در ابتدا گفتیم هر چیزی راه و منطقی دارد و باید به مسئولان مراجعه کنید و ببینید اگر امکان انجام‌دادن نبود و کسی حرف شما را گوش نکرد تحصن کنید».

وی تأکید کرد: «این دانشجویان در بیانیه‌شان گفته‌‌اند هیچ دانشجویی در این تحصن حق مذاکره با مسئولان را ندارد. ما می‌گوییم اگر مذاکره نمی‌کنید چه طور می‌خواهید مشکل را حل کنید؟ بااین‌حال من دو شب پیاپی رفتم و با آنها مذاکره کردم. یک بند دیگر این بیانیه می‌گوید هیچ مسئولی حق ورود به تحصن را ندارد. باز ما گفتیم اگر ما را راه نمی‌دهید به دفتر ما بیایید تا مذاکره کنیم… برخی از خواسته‌های این دانشجویان اصلا امکان تحقق ندارد. اما برخی اجراشدنی است و ما گفتیم بگذارید در فضای منطقی این کار را پیش ببریم».

نجفیان گفت: «به نظرم دانشگاه همه سعه‌صدر و متانت را در برخورد با این دانشجویان انجام داده. روز گذشته با این دانشجویان صحبت کردیم و مسئله اینجاست که آنها نماینده مشخصی برای خودشان تعیین نمی‌کنند تا با ما حرف بزنند و هر بار ما با یک گروه خاص طرف هستیم. آنها حتی شورای صنفی را قبول ندارند در حالی که یک نهاد قابل قبول و مشخصی است».

معاون دانشجویی دانشگاه سهند تبریز در پایان افزود: «تدبیر ما گفت‌وگو و مذاکره است. آنها در بیانیه‌هایشان کلا مذاکره با مسئولان را ممنوع کرده‌‌اند، ما با آمریکا هم مذاکره کردیم و الان مسئولان دانشگاه از آمریکا بدتر هستند که با ما گفت‌‌وگو نمی‌کنند؟ برخی از خواست‌های آنها نامعقول است. در یک مورد می‌گویند دانشجویی که غذا را رزرو کرده اما از آن استفاده نکرده، باید هزینه غذا به او برگردانده شود. خب ما می‌گوییم همه ١٢ هزار دانشجوی ما اول هفته غذای یک هفته را سفارش می‌دهند و رزور می‌کنند و حالا اگر نیامدند غذایشان را بخورند ما این همه غذا را چه کنیم؟ هزینه غذایشان را برگردانیم و ١٢ هزار غذا هم روی دستمان بماند؟ من برای چه کسی غذا تهیه کنم؟ ۴٠ درصد غذا حداقل در این صورت هدر می‌رود. ما باید ببینیم شرایط چیست و بدانیم برای چند نفر باید غذا تهیه کنم؟ مگر بدون آمار می‌شود رستوران را اداره کرد؟ آنها صبحانه کامل خواسته‌‌اند الان هم صبحانه سرو می‌کنیم، اما در سلف دانشگاه. دانشجو می‌گوید می‌خواهم در اتاقم صبحانه بخورم، این از جهات مختلف مشکل دارد. برای توزیع غذا ما سلف آماده داریم، خدمات داریم و این شرایط به نظر غیرمنطقی است».

پس از صحبت‌های معاون دانشجویی دانشگاه زنجان درباره حمایت‌نکردن شورای صنفی این دانشگاه از تحصن دانشجویان با شورای صنفی دانشگاه زنجان تماس گرفته شد. جدا از معقول یا نامعقول‌بودن این مطالبات، بحث بی‌کیفیتی و همچنین گرانی غذا در سلف‌های دانشجویی همیشه وجود داشته است.

غلامرضا خداداد محمودی عضو شورای صنفی دانشگاه زنجان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تحصن دانشجویان این دانشگاه گفت: عده ای از دانشجویان دانشگاه زنجان از ساعت 14 و 4 دقیقه  روز پنجشنبه به علت نا به سامانی مدیریت اتوماسیون در سلف قدیم دانشگاه متحصن شده اند. 

وی ادامه داد: به علت 4 دقیقه تاخیر به دانشجویان غذا داده نشد و از همان زمان تحصن آغاز شد. تعداد دیگری از دانشجویان هم پس از اطلاع از موضوع به متحصنان ملحق شدند وپنجشنبه شب تعداد این افراد حدود 40 نفر بود که مدیر امور دانشجویی و حراست دانشگاه برای صحبت با دانشجویان آمدند منتها چون به نتیجه نرسیدن محیط را ترک کردند و حدود 10-15 نفر شب را در سلف ماندند.

حکایتی از دانشجویانی که در سلف می خوابند /4 دقیقه تاخیر جرقه 4 روز تحصن

محمودی در خصوص ادامه پیدا کردن تحصن عنوان کرد: دانشجویان همچنین صبح جمعه امکانات بیشتری را برای تحصنی بزرگ تر در روز شنبه فراهم کردند. جمعه شب مدیر دانشجویی و رییس حراست پیش دانشجویان آمدند و دوباره به نتیجه لازم نرسیدند و دانشجویان در اطلاعیه ای خواستار تجمع  درمقابل سلف چهار در روز شنبه شدند.

محمودی عضو شورای صنفی بیان کرد: مجددا جمعه حدود پنج الی شش نفر شب را در سلف سپری کردند. شنبه ظهر تعداد تحصن کنندگان جلوی سلف چهار، حدود 200 نفر بود  و بعد متحصنان به سلف سه رفتند و آنجا را تسخیر کردند. 

وی افزود: شنبه شب هم معاونت دانشجویی برای صحبت با دانشجویان آمد و شروع به مذاکره با دانشجویان شد. معاونت دانشجویی پذیرفته که خواسته های معقول دانشجویان را برآورده می کنند اما بازهم در شنبه شب تعدادی از دانشجویان در سلف خوابیدند. هرچند تعداد متحصنان در روز یکشنبه کاهش یافته اما هنوز تحصن ادامه دارد.

این عضو شورای صنفی درباره علت تحصن اظهار داشت: دانشجویان متحصن یکسری مطالبات  صنفی دارند که تا برآورده شدن این مطالبات از جای خود تکان نمی خورند. البته این مطالبات کاملاً صنفی است و به موضوعات سیاسی هیچ ارتباطی ندارد.

محمودی درباره هشت بند این مطالبات گفت: این بندها شامل رایگان شدن دریافت ژتون فراموشی بدون محدودیت دفعات در بازه زمانی، توزیع غذا در ظروف سرویس برای ناهار تا ساعت 14:30 و شام تا ساعت 20:30 و تحویل غذا برای بیرون از سلف در وعده ناهار تا ساعت 15 و شام تا 21، اصلاح الگوی رزرو غذا از طریق اتوماسیون، بازگرداندن هزینه غذاهای دریافت نشده به دانشجویان بدون محدودیت در دفعات در بازه زمانی، تحویل صبحانه به صورت جیره هفتگی، یکسان سازی قیمت غذاهای از پیش رزرو شده، افزایش زمان تحویل وعده شام به دانشجویان ساکن خوابگاه استقلال دانشگاه تا ساعت 9 شب( به علت بعد مسافت) و  رزرو صبحانه دانشجویان دانشکده کشاورزی در بوفه کشاورزی است.

محمودی در خصوص شورای صنفی اذعان داشت: مطالبات از طریق شورای صنفی پیگیری شده و شورای صنفی نقش اجرایی ندارد بلکه نقش مطالبه گر و مسئول است و توانسته صدای دانشجویان را به گوش مسئولان برساند. 

وی ادامه داد: اگر قرار است کاری انجام شود باید از طریق شورای صنفی انجام شود. این مشکلات با روی کار آمدن شورای صنفی تا حدود قابل توجهی حل شده است و دوباره مطالباتی که در جهت بهبود این ماجرا باشد انجام می شود.

این عضو شورای صنفی یادآور شد: ما پیشنهاد داریم که برای جلوگیری از پیش آمد هرگونه مشکلی باید هیئت نظارت سلف شکل بگیرد.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:56

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:19

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:19